אוסף ה'ניסונים'

 

"יש!!!!" ישי זרח מאושר "עוד פעם שלוש"

הסביבון שלו נחת על האות ה והוא הדביק שלוש מדבקות בטבלת המדבקות שלו.

"אויש, פ" השתדלתי להישמע מאוכזבת כשהסביבון הסתובב לו ונפל על פ- כלומר שוב אני לא מדביקה אפילו לא מדבקה אחת בטבלה שלי.

"אני מנצח" ישי הכריז בהתרגשות, קופץ על המיטה.

משחק הסביבון הוא חלק מ'סדר הערב' שלו. הכולל שלושה שירים מהפלאפון, משחק וסיפור. לפעמים משחק או סיפור, לפעמים שני שירים או שיר אחד. הכל מתואם מראש במשא ומתן מסודר לפי הזמן שברשותנו, ולפי מפלס הסבלנות שלי.

"אתה יודע למה אתה תמיד מנצח?" שאלתי אותו

"כי אני מסובב הכי מהר." הוא ענה בחיוך.

"אני חושבת שזה פשוט כי ה' עוזר לך."

ראיתי שהתשובה שלי גורמת לגלגלים שלו להסתובב ולחיוך שלו לגדול.

הוא שוב סובב את הסביבון ג  "יש! נצחתי!!"

הוא הוסיף עוד שתי מדבקות אחרונות לטבלה שלו.

אחרי רגע, הוא הסתכל על הטבלה החצי ריקה שלי ואמר "אמא, אני אוסיף לך גם מדבקות."

כשכבתי לו את האור בחדר, חשבתי שאני יכולה להוסיף גם את המקרה הזה לאוסף שלי- אוסף ה'ניסונים'. 'ניסונים' הם נסים קטנים שאולי נכון יותר לקרוא להם השגחות. אותם אני אוהבת לשמור לי בראש, למקרה שאשכח פתאום שאני בת של מלך המושגחת על כל צעד ושעל שלה.

כיוון שאני רושמת את האוסף בראש שלי בלבד, אין שם מקום להרבה 'ניסונים'. לפעמים יש שם אחד, לעיתים נדירות שנים, לפעמים טרדות היום חוסמות את כל המקום, ולא נותנות לאף סיפור השגחה להאיר לי את החשכה.

ההשגחה שבסביבון היא מתוקה במיוחד, דווקא בגלל שלכאורה היא מאד קטנה.

זה הרי רק משחק בסביבון, אבל באמת זה ממש לא רק 'סתם' משחק. זהו המשחק שלפני השינה וכל ניצחון שלו גורם לו לתחושת אושר שמשכיחה  את אותם משפטים רגילים שאומרים ילדים אחרי שמשכיבים אותם לישון, כמו -אני רעב, אני צמא, חם לי, קר לי, חשוך פה מדי, מואר פה מדי...

ולא רק ישי חווה אושר כשהוא מנצח והולך לישון יותר מהר, גם אני מתמלאת גאוה על 'הבן יקיר לי' שמנצח אפילו במשחקים שלא דורשים שום כישרון מלבד מזל (קרי -השגחה)

ככל שב'ניסון' רמת הרזולוציה גבוהה יותר, כך הוא מאיר לי יותר.

ועכשיו בחנוכה, (אחרי ששמעתי שיעור של יעל כורסיה) אני פותחת באוסף חדש ומאתגר יותר. אוסף התודות על החוסרים. מלכתחילה, הייתי מוותרת על האוסף הזה ומסתפקת ב'ניסונים' שלי. האוסף החדש דורש התבוננות הרבה יותר מעמיקה על המציאות. ומחיבת לפתח את יכולת ראית הטוב, לרמות גבוהות ביותר.

אבל ה' מסתבר סומך עלי שאצליח ולכן שולח לי חסרים, כך שלא נותרה לי הרבה ברירה אלא להיכנס למשחק.

לפעמים מגלים שבחסר טמונות עוצמות תפילה גבוהות.

לפעמים מתגלים כוחות חיים חדשים במעמקי המצוקות.

לפעמים מגלים שבעצם אין חסר כי השמן נשאר בכד.

ולפעמים מגלים שבגלל החסר פתאום נעשה לנו חג.

חנוכה שמח

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מתחמם לו

ים השבלולים שמסביב